Dr. Grossmann, despre stresul în perioada COVID. Cum ne protejam?

0

Nenumarate studii facute in trecut ne arata clar ca starea permanenta de asteptare de catastrofa din cauza pandemiei si gandul ca “suntem toti in pericol permanent si cu fiecare zi va fi mai rau”,ne paralizeaza si ne scade capacitatea de a gandi limpede si de a functiona eficient in viata privata si profesionala.

Este evidentiata stiintific legatura directa dintre psihic si sistemul imunitar, persoanele care sunt supuse stresului psihic permanent sunt mult mai vulnerabile la infectii bacteriene si virale.

Am stabilit impreuna cu echipa medicala pe care o conduc si cei din jurul meu (familia, prieteni, cunostinte) trei reguli clare ca sa ne aparam impotriva stresului psihic:

 

  1. Blocheaza informatia negativa de la cei cu care ai contact si evita sa o raspandesti la randul tau

Am vorbit cu toti angajatii, cunostintele, prietenii, familia si am stabilit ferm ca nu ne incarcam reciproc cu stiri negative care nu au niciun rost si doar ne induc o stare de neliniste si nervozitate permanenta.

Un exemplu: In urma cu patru zile, o angajata imi spune: “Ati auzit ca matusa lui x a avut contact cu y testat corona pozitiv si acum este in carantina?” Raspunsul meu a fost : “Gandeste-te ce mesaj vrei sa-mi transmiti prin acesta fraza? Eu nu vad niciun beneficiu, nici pentru mine, nici pentru tine si nici pentru matusa sau colegul x”. Angajata a inteles si mi-a raspuns: “aveti perfecta dreptate, nu are sens.”.

 

 

  1. Evita cat poti stirile negative din surse generale.

Nu ma incarc cu informatia din presa sau TV care nu imi face bine si nu are niciun rost.Ma uit doar o data pe zi la stiri, pentru ca stiu clar ca nu se va schimba situatia cu nimic de la o ora la alta.

Cu ce imi schimba viata pe plan profesional sau privat, in bine sau in rau, daca la ora 9 dimineata numarul de infectati a fost 1000 si la ora 9 seara a fost 1100 ?  Raspunsul pentru mine este: cu absolut nimic.In caz ca este o informatie importanta si foarte urgenta din partea autoritatilor sunt covins ca o voi afla destul de devreme.

Daca am timp liber intre doua telefoane de la angajati sau pacienti, ascult muzica, citesc o pagina din cartea pe care am inceput-o, ma uit printr-un album de arta si ma bucur ca sunt sanatos psihic si fizic. Cu alte cuvinte fac tot ce pot sa imi distrag atentia. Asta imi face bine!

  1.   Ocupa-te de „microcosmosul“ tau!

Ma ocup si interactionez predominant de microcosmosul meu si nu de macrocosmosul global.Cand ma trezesc dimineata, ma bucur ca eu, sotia mea si catelul nostru,  Ciufi, suntem bine. Continui cu telefoanele catre copiii mei si aflu ca toata lumea este bine!

Aflu cu parere de rau despre imbolnavirile miilor de oameni din SUA sau din Italia, dar realizez rapid ca asta nu are nicio legatura cu microcosmosul meu sau viata mea de zi cu zi.

 

Va doresc sanatate si optimism,

Dr. Grossmann

 

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here