Performanțele școlare ale copiilor sunt importante pentru dezvoltarea lor și pentru viitorul lor academic și profesional. În timp ce fiecare copil are propriile abilități și capacități, există multe modalități prin care părinții și alți adulți pot ajuta copiii să-și îmbunătățească performanțele școlare. În acest articol, vom explora câteva dintre cele mai bune practici și strategii pentru a ajuta copiii să învețe mai bine și să obțină rezultate academice mai bune.
- Creează un mediu de învățare pozitiv
Primul pas important pentru îmbunătățirea performanțelor școlare ale copiilor este crearea unui mediu de învățare pozitiv acasă și în școală. Aceasta înseamnă că trebuie să acordăm atenție factorilor care pot influența în mod negativ procesul de învățare și să încurajăm factorii care îl sprijină.
Un mediu de învățare pozitiv poate fi creat prin furnizarea unui spațiu de învățare confortabil, luminos și bine echipat, care să faciliteze concentrarea și învățarea. În plus, trebuie să se acorde o atenție deosebită nutriției copilului, somnului și exercițiilor fizice, deoarece acești factori au un impact semnificativ asupra performanțelor școlare.
În ceea ce privește școala, cadrele didactice ar trebui să creeze un mediu de învățare sigur și suportiv, să încurajeze întrebările și discuțiile, să ofere feedback constructiv și să ofere sprijin individualizat atunci când este necesar.
- Încurajează învățarea activă
O altă strategie importantă pentru îmbunătățirea performanțelor școlare este încurajarea învățării active. Aceasta înseamnă că copiii trebuie să fie implicați activ în procesul de învățare și să participe activ la procesul de învățare.
În loc să se bazeze numai pe memorarea informațiilor și pe învățarea pasivă, copiii ar trebui să fie încurajați să gândească și să înțeleagă în profunzime subiectele studiate, să își formuleze propriile idei și să găsească soluții la probleme.
Există multe moduri în care părinții și cadrele didactice pot încuraja învățarea activă, cum ar fi utilizarea jocurilor didactice, a proiectelor și a activităților practice, discuții în grup și învățarea prin colaborare.